2010-09-22 Australiefilm en Atriumfilm              

DSC_7229

Deze avond een wat gewijzigd programma. Tot veler verrassing was Joe Toet met zijn vrouw Diet ook aanwezig op deze avond. Vanwege zijn ziekte was hij al lange tijd afwezig, maar deze avond had Joe weer een van zijn betere dagen. In 2006 waren Joe en Diet op huwelijksreis naar Australie, wat we ook wel eens het tweede moederland van Joe noemen. Mede door zijn ziekte was Joe niet toegekomen aan het monteren van zo'n 10 uur materiaal. Jacques van Herten had enkele bandjes wel gezien en geconcludeerd dat de gemaakte opnamen het waard waren om daar wat mee te doen. Hij heeft de opnamen gemonteerd tot een ca. 69 minuten durende film, deze voorzien van wat muzikaal tinten en hier en daar een titeltje om de betreffende lokatie aan te duiden. De film was opgenomen in DV op 4:3. Voor Joe en Diet opnieuw genieten van hun huwelijksreis, voor ons was een en ander wat afstandelijker maar ook wij konden met plezier kijken naar de fraaie natuur. We bezochten onder meer Sydney, Manley Beach, terwijl we ook met de camper op bezoek gingen bij oude bekenden van Joe. Een leuk detail was wel de in het zand geschreven tekst: I love Joe! In Port Macquiry maakten we ook kennis met het schip "'t Duyfken",. bezochten Nambacca met de mooie mozaïeken, Coffs Harbour en Chillingham, maakten kennis met de Buddha Walk en zagen nog wat oude werktuigen in een museum op een beetje historie te kunnen proeven. Interessant waren ook de dansen van Aboriginals en zagen we dat het blazen op een hoorn minder gemakkelijk is dan het lijkt. 

JT lorikeets feedingHet voeren van de Lorikeets leverde veel mooie en kleurrijke plaatjes op. Via een boottocht op de Noosa River en een bezoek aan Moreton Bay Park kwamen we tenslotte aan in Brisbane en zagen we mooie beelden van deze stad bij avond. Ook in de Brisbane Botanic Gardens was het genieten van de mooie natuur. Via nieuw en oud Honkong kwam een eind aan deze mooie reis.

Na de pauze werd gekeken naar de montage van de Atriumfilm. Voor de opdrachtgever was de boodschap niet voldoende over gekomen. Wellicht speelt hier een verschillend idee over de doelgroep een rol. De tekst van de voice-over was vooraf bekend, maar het invullen met beelden was onvoldoende uit de verf gekomen. Het verhaal bleek niet voor iedereen duidelijk over te komen. De selectie uit de grote voorraad beelden was bij de montage een probleem, ondanks enig voorsorteerwerk. 





 CluB Webmaster: John Riegen / Harry van der Burgt